=== أوليمبوس - احمر ===

  • خلاصة التصنيع النسبة الوحيدة المضمونة هي 100%

    يما صنعنا احمر بنسب تحت العشرة في المية للون

    ويما فشل مننا احمر بنسب فوق الخمسين في المية

    كان معانا واحد في سيرفر 21 نجح معاه سلاح بنسبة نجاح 40في المية وطلع أحمر رغم ان نسبة الاحمر كانت واحد في المية

    اعرف واحد في بدايات التصنيع فشل منه سلاح بنسبة 98 في المية

    وطبعا واحد من اصحاب الحظ العجيب اللي كان مشككنا كلنا فيه في سيرفر 21 كان بينجح معاه ادوات بنسبة 1% و2% ^_^

  • هههههههههه

    صدقت يا احمد

  • كلام زي الفل انا شخصيا فشل معي سلاح نسبة نجاحه 94%

    ونجح احمر 20%

    ومانجح احمر واهو 42%

    فالموضوع عادي جدا تبي لون معين كا اقل حد حط كل شي منه برتقالي مثلا تبي لا تحط اي شي تحت الرتقالي واعتمد على الحظ في انه يجي احمر اما احمر بالكامل احسها صعبة قبل لفل 120 مثلا

    طبعا المستوى ذا لي ممكن غيري يقدر قبل بس انا وصلت 107 ولا جاني ولا اسقاط احمر ابدا لا عتاد ولا حتلى مقويات (مدري اذا يجي غير عتاد )

  • كلام زي الفل انا شخصيا فشل معي سلاح نسبة نجاحه 94%

    ونجح احمر 20%

    ومانجح احمر واهو 42%

    فالموضوع عادي جدا تبي لون معين كا اقل حد حط كل شي منه برتقالي مثلا تبي لا تحط اي شي تحت الرتقالي واعتمد على الحظ في انه يجي احمر اما احمر بالكامل احسها صعبة قبل لفل 120 مثلا

    طبعا المستوى ذا لي ممكن غيري يقدر قبل بس انا وصلت 107 ولا جاني ولا اسقاط احمر ابدا لا عتاد ولا حتلى مقويات (مدري اذا يجي غير عتاد )


    تمام اخي عذب كما نقول لا تحط نفسك تحت رحمة النسب

    لانها صعبة وغير قابله للتكهن



    وبخصوص الاسقاط شوف عزيزي


    بقدر اقول شئ عام الاول


    اللعبة الان صار من مستوي 1 الي مستوي 100 بتقدر تلعبها مجانا وتتطور ووو الخ


    بعد مستوي 100 غير قابله للعب مجانا اقصد انو لو لعبت مجانا يبقي هتكون لاعب ضعيف وغير مهم اصلا باللعبة ككل

    ولهيك اغلب اللاعبين يتركون اللعبة بعد مستوي 100 وبيستمر من يلعب بياقوت

    نيجي بقي للاسقاط بعد هذا التفسير



    من مستوي 1 الي مستوي 100


    الاسقاط كله اخضر وازرق

    ونادرا ما يأتي بنفسجي واندر جدا ما يأتي برتقالي ولا يوجد اسفاط احمر نهائي



    من مستوي 100 الي مستوي 120


    بندخل الجحيم الذي يحسن الاسقاطات عنا لتصبح بنفسجي كتير اقول مثلا تقريبا 10 ادوات وبرتقالي يمكن تقريبا مثلا 5 ادوات ده مع الجحيم اخي

    اما البعثات العادية فيتحسن ايضا الاسقاط ليصبح موجود فيها اضافتا للاخضر والازرق بنفسجي ونادرا برتقالي واعتقد انه لا يوجد اسقاط احمر ايضا بهذه الفترة



    بعد مستوي 120 وفيما فوق


    تم استحداث منطقة بريطانيا وبالفعل تم تحسين الاسقاط فيها ليكون احمر حتي بالبعثات العادية

    يعني بيكون الاسقاط كثير بنفسجي ومعتدل برتقالي ونادر الاحمر

    ولكنه بيتم اسقاطه



    اتمني ان اكون افدتك وكل الاخوة برأيي هذا والله اعلم


  • انا ماحطيت نفسي تحت رحمة النسب انا ابي برتقالي احط كل شي برتقالي وقد اضع كم قطعة حمراء واداة زيادة النسب اذا جا احمر ممتاز اذا ما جا بيجي برتقالي وهذا هدفي من الاساس

    اما بالنسبة للاسقاط فا اعرف 4 ماوصلو 90 وحصلو على اسقاطات حمراء وكثير حصلو على اسقاط او اثنين حمراء رغم انه اعلى مستوى عندنا 111 ومكلمك جاه برتقالي يوم كان مستواه 62 بس كان بلا قيمة لون على الفاضي


    لكن بالمجمل كلامك صحيح تحت 100 البرتقالي نسبته ضعيفة والاحمر شبه معدومة من 100 وطالع البرتقالي نسبته لا بأس فيها والاحمر ضعيفة جدا اما بعد ذلك ماعندي خبرة ^_^



  • هلا يا اخوة


    حصلت اسقاط احمر اداة اول مرة احصل اداة حمرا

    طبعا حصلت موارد حمرا فقط من قبل

    لكن اداة هذه اول مرة بمستوي 112


  • مبارك عليك اخي


    اذن ممكن نقدر نقول انو اسقاط الادوات الحمرا يبدأ من مستوي 110


    خلينا نصبر ونشوف لو فيه حد حصل ادوات حمرا تاني من الشباب

  • نعم اخي وتسلم لمرورك الكريم

    ويلا كلها ايام ونصل ال 120 ربنا يسهل

    تصدق اني للان ما صنعت ادواتي برتقالي لسه ههههه

    شغال صنع بنفسجي مستوي عاااالي

    وكل الموارد البرتقالي والاحمر مخزنها لوقتها

    وقرب حدث الحدادة الجاي ربك يسهل ونصنع احمر فيه ان شاء الله