=== أوليمبوس - احمر ===

  • اها انت تقصد على السلاح اللى قولتلك اول مره اشوف حد يصنعه ؟

    اي السلاح واستخدام لفايف بدون ضرر

    نعم اول مره بشوف حد يستهدم اللفيفه دى لو عايز هجوم حرج بصنع من التدمير

    فيه كثير لفايف من التدمير اذا محتاج معها قوة ومهارة ومن الضربات الحرجة او الموت اذا محتاج هيبة بس اكيد مو على سيف لان مهمته الاساسية رفع الضرر ^_^

    ده اللى اقصده وهو رفع الضرر

    صحيح لان في مستويات مابعد ال100 بتقدر تفلل كل الامور ب6 الى 7 ادوات وباقيها بتكون فايض وبيصير المحور الاساسي للتأثير الضرر واكبر جالب له السيف فا اذا ضيعت منه شي انت كذا جبت العيد ^_^

  • اي السلاح واستخدام لفايف بدون ضرر

    نعم اول مره بشوف حد يستهدم اللفيفه دى لو عايز هجوم حرج بصنع من التدمير

    فيه كثير لفايف من التدمير اذا محتاج معها قوة ومهارة ومن الضربات الحرجة او الموت اذا محتاج هيبة بس اكيد مو على سيف لان مهمته الاساسية رفع الضرر ^_^

    ده اللى اقصده وهو رفع الضرر

    صحيح لان في مستويات مابعد ال100 بتقدر تفلل كل الامور ب6 الى 7 ادوات وباقيها بتكون فايض وبيصير المحور الاساسي للتأثير الضرر واكبر جالب له السيف فا اذا ضيعت منه شي انت كذا جبت العيد ^_^

    مظبوط دا اللى اقصده السلاح يركز على الضرر واكيد لو انتونيوس او غايو فيه هجوم حرج

  • هلا بالجميع

    والمعذرة عالغياب عن المنتدي

    ولسه ما تابعت اي ردود سابقة وقت فضاوة بتابعها ان شاء الله


    وللعلم بس اخي Kenpachi


    بخصوص سلاح انتونيوس او غايو للهجوم الحرج احيانا نسبة الهجوم الحرج فيهم لاتؤثر علي لاعبك

    يعني لا تزيد نسبة الهجوم الحرج الموجودة بلاعبك

    فهمتني


    بالحاله هذه ما بدك غايو او انتونيوس

    بدك سلاح اعلي ضرر ونعرف كتير لفائف اعلي ضرر من الغايو والانتونيوس اخي

  • السلاح خاصتي عليه 72 هجوم حرج


    يقفل الضربة الخطرة

    والضرر يتعوض بعدة اخرى


    ما رح تفرق معك 5 او 10 ضرر اذا نقصو بالسلاح



    اي السلاح واستخدام لفايف بدون ضرر

    نعم اول مره بشوف حد يستهدم اللفيفه دى لو عايز هجوم حرج بصنع من التدمير

    فيه كثير لفايف من التدمير اذا محتاج معها قوة ومهارة ومن الضربات الحرجة او الموت اذا محتاج هيبة بس اكيد مو على سيف لان مهمته الاساسية رفع الضرر ^_^

    ده اللى اقصده وهو رفع الضرر

    صحيح لان في مستويات مابعد ال100 بتقدر تفلل كل الامور ب6 الى 7 ادوات وباقيها بتكون فايض وبيصير المحور الاساسي للتأثير الضرر واكبر جالب له السيف فا اذا ضيعت منه شي انت كذا جبت العيد ^_^

  • حمد لله على السلامة

    كلامك فعلا صح

  • طيب اخي Kenpachi

    والكلام لكل الاخوة


    بص كده عالصناعة هذه وقول لي رأيك





    تخيل بقي المفاجاة

    انه طلع كده

    الحظ والا الحظ والا ايه برأيك سبب نجاحه


  • مليون بالمائه انه الحظ لانه لا يوجد قاعده ثابته فى صنع الاسلحه والادوات مره تنجح بنسبه قليله ومره تفشل بنسبه عاليه

  • هههههههههه


    طيب شو تقول لو قولت لك اني ما حطيت ولا اي حبة احمر


    انا مستواي 97 وكل اللي كسبتهم برتقالي مقويات وغذاء


    بس اداتين من الابراج طلعو برتقالي وولا شئ فيهم خايبين

    ههههههههههههه

  • عادى جدا انا نجح عندى سلاح نسبه الاحمر 1% بالمائه وفشل اخر نسبه الاحمر 93 %

  • ههههههههههههههههههه

    %كيف فشل بتاع ال 93

    كام نسبة النجاح كانت

    يعني من غير ماليكفا صنعته

    اكيد طبعا فرصة عدم نجاحه اكبر اخي


    ليه


    لانو استخدام الياقوت له دور برفع نسب النجاح ككل

    وحصولك علي مبتاغاك صح والا ايه ؟

  • لا برضه مش شرط استخدام الياقوت ينتجح كتير فشل معانا سواء صهر او حداده وباستخدام الياقوت

  • انا استخدمت بصنع السلاح هذا كله ماليكفا ذهبي

    كيف من شرط

    انا مش بقول بينجح اكيد

    لا انا بقول انه بيرفع من نسب النجاح


    وعندي مبرر اخر صديقي لهيك نجاحات بتصير باللعبة

    كلنا بنقول انها حظ او مش شر او او


    انا بقول انها محاكاة اللعبة

    سمعناها هذه من قبل بخصوص التدريبات والهجومات وكده يعني صح


    طيب محاكاة اللعبة بس بالهجومات لا طبعا دي بكل شئ


    انت ممكن تزايد علي مثلا من التدمير لوسيو بالمزاد وتلاقي نفسك بتكسب من البعثة او البرج من التدمير مش عارف ايه


    صح كلنا صار معانا هيك


    دي بردو محاكاة للادوات والله اعلم


    طيب محاكاة الحداد ايه الياقوت


    كلما رشيته بياقوت اكتر كلما اعطاك ما تريد

  • صدقنى مفيش حاجه اسمها رشوه فى اللعبه انا فى يوم واحد صنعت 16 اداه حمراء فى سيرفر 25 وايام بيفشل معي اكتر من 3 ادوات مع بعض عادى جدا

  • انا استخدمت كلمة خطأ اقصد انو الغالي ثمنه فيه مش اكتر


    وما تكون محبط هيك


    وتحبطنا وتحبط الناس


    ايش في ههههههههههه


    قول كلمة خير ياراجل


    دانت ما قولت كلمة مبارك حتي

  • مبارك عليك السلاح وعقبال باقى الاسلحه والدروع كلها تكون حمراء

    بس حقيقي هو الحظ انا العب من سنوات اوقات اكون محظوظ جدا واوقات يكون الحظ سيئ معرفش اصنع حاجه فأنتظر الحدث احسن

  • هلا اخي

    ومبارك علي الحدادة الحلوة

    وشايف كيف مكلغها ماليكفا فضي




    وبرجع وبقول ما في شئ اسمه حظ اصلا


    هذه لعبة حسابات بكل شئ حتي الحداد


    صنعت بنسبة 70 بالميه برتقالي و 30 بالميه بنفسجي وطلع بنفسجي عادي اخي

    النسبة بتقول هيك انك لما هتصنع بنفس النسب 100 درع

    هيكون منهم 70 برتقالي ومنهم 30 بنفسجي

    الان مش معروف اي ترتيب منهم الاول

    ممكن ال 30 الاوائل يكونو بنفسجي بس ال 70 الاخريين برتقالي اكيد

    وممكن الاول برتقالي الثاني بنفسجي و و و و و و

    هذا مفهوم النسب


    ولنتلافي هذه القصة بدي اصنع برتقالي يبقي الافضل تكون النسبة 100 بالميه برتقالي

  • الله يبارك فيك اخي




    الحدادة لها خوارزمية معينة بتمشي عليها

    احنا مش قادرين نفهمها ، ف بنقول انها تشتغل

    عالحظ



    مثل توقيت المزاد كل مرة يختلف


  • الله ينور عليك وعارف ايه الحوارزمية بتاعته

    %انك لما بدك تصنع اداة

    تكون نسبة النجاح 100

    %وبدك الاداة مثلا حمرا يبقي نسبة الجودة تكون احمر 100


    قول لي بقي هل هيفشل الحداد؟

    طب هل هيطلع لونه بنفسجي ؟

    طبعا لا اخي العزيز

    غير هيك انت او انا بنحط نفسنا تحت رحمة النسب

    واحتمال فرصة نجاح واحتمال فرصة لون احسن