منطقيه القتال

• لو سمحت حابب الاداره تفهمني يعني ايه اهاجم واحد انا اعلي منه في كل حاجه ويكسبني وبعدين احط حجر شحظ وبرضو يكسبني تاني
    حابب افهم ده خطا من الاداره ولا من البرمجه ولا مشكله فيا انا علشان دي مش اول مره
    والصور توضح

• منطقية القتال في غلادياتوس هي النسب المئوية, ما دمت لم تصل الى نسبة فوز 100% فهناك احتمال خسارة, و انصحك باللجوء الى محاكي المعارك gladiatus stimulator قد يفيدك في تجنب المعارك المشكوك في الفوز فيها

• ماشي فيه احتمال للخساره بس مش للدرجادي
    انا اعلي منه في كل التدريبات وكمان الطقم ازاي يكسبني

• يا غالي الخساره اكيده هو اعلي منك في الدرع

وبما انه اعلا درع ف قوة استيعاب الاضرار عاليا

ويوجد ايضا فرصة الحاق ضربة خطرة وصد الهجوم

هم ايضا عامل اساسي باللعبة وتأتي من ادوات اللوسيو

كل شئ ف اللعبة له هدف

• صحيح ان عامل الدرع له دور اساسي ايضا, لكن انظر الى فرص الضرب.

عموما يظل الحظ اهم عامل في المعارك متقاربة المستوى

• السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

للاسف فيه خلال فى البرمجة فى الساحة فقط وسوف ارفق الان صورة توضح كيف انهزمت فيها

من ناس اقل منى

وللعلم هزيمتى ليست الصزر دى فقط بل كل اخ منهم انهزمت منه كتير

رغم وجود الفارق بينى وبينهم

ونفس الامر سارفق صوره افوز فيه على من هو اعلى منى وافوز عليه كتير ايضآ

ساترك الصور تتحدث

دى الى بهزم فيها من هو اعلى منى

ودى مجموهة صور لمجموعة لاعبين اقل منى

• التقريرين اللي في الموضوع طبيعيين العجيب فعلا لو كنت انت كسبت والشباب وضحولك ليه

==

بخصوص ياسر ده مش خلل الموضوع ده حصل معايا شخصيا وتواصلت مع احد الاداريين في الشركة بشكل مباشر واخبرني ان في نسبة حظ في اللعبة ممكن تهاجم شخص اقوي منك بمراحل وتكسب وممكن تهاجم واحد اقل منك بمراحل وتخسر

وكلنا عدي علينا الموضوع ده سواء بالانتصار علي ناس اقوياء و الخسارة من ناس ضعيفة

• يا اخى الغالى انا مش معترض على ان يكون فية نسبة حظ ولكن تكون ضئيلة

مش بهذا الشكل

ساعرض لك تقرير لو انت ماكانى ايه يكون شهورك لم شخص يكون اقل منك

تهزمة مره وفى المقابل يهزمك هو 3

اى منطق واى نسبة خطاء الذى تريدنى ان اتقبلها

تفضل اخى

و

ودى صور لناس اقل بكتير جدآ علشان محدش يقول ان فيه تقارب

رغم ان مفيش عقل ولا منطق يقول ان القوى ينهزم 3 مرات ويفوز مره

forum.gladiatus.gameforge.com/attachment/1470/

• والله يا ياسر عدي عليا تقارير ترفع الضغط وكان كل مرة ردهم ان في نسبة حظ موجودة في اللعبة

وعرضت عليهم تقارير عجيبة يمكن كنت بتشوفها انت في قاعة سيد الحرب عندكوا لانها وقتها كانت اما هجمات عليكوا او هجمات من اعضاء عندكوا عليا

وكنت مصر ان دي مشكلة برمجية وقال انه هيتفحص المشكلة ورجع قالي ده شئ طبيعي في اللعبة

• حين يتم مهاجمة لاعب لأخر يتم تنفيذ عملية برمجية تقوم بحساب احتمال اصابة لاعب لأخر من عدمه لمدة 20 جولة.

هذه العمليات الحسابية البرمجية هي التي تحدد الفائز في المعارك.

قد تكون نسبة انتصارك على خصم ما 99% ، ولكن الحظ قد حالف خصمك هذه المرة وانتصر عليك من خلال هذه العمليات.

في الحالة أعلاه قد تكون نسبة انتصارك 70% ولكن نسبة الهزيمة لا تزال موجودة !

بالمناسبة رأيت حالات أسوا من تلك بكثير ؛ بعضها كان في صالحي والأخر كان ضدي .

لذلك يجب عليك في بعض الأحيان تقبل مثل هكذا نتائج ^،^

• أعلم ذلك اخي الكريم و اعتدت عليه خصوصا ضد خصوم البعثات فكم مرة خسرت ضد خصوم عندما استعمل المحاكي اجد نسبة الخسارة 3 في المئة و انهزم امامهم من حين لاخر

لكن في الساحة الامور اكثر حساسية و كذلك في الجحيم

حبذا لو يتم تغيير هذا النظام و يتم تطبيق النسب على عدد الجولات حتى تكون الامور عادلة اكثر